Produkcja reklam i materiałów POS
Materiały POS stosowane są powszechnie we współczesnej terminologii marketingowej jako nośniki reklamy BTL (z ang. below the line – reklama stosowana poza środkami masowego przekazu, skierowana wprost do klienta detalicznego), których głównym przeznaczeniem jest wspieranie sprzedaży bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu (ang. point of sale) lub w jego bezpośrednim pobliżu.
Produkujemy elementy oznakowań w sklepie głównie z kartonu kaszerowanego oraz cienkiego PCW lub plexi. Coraz częściej są to jednak materiały ekologiczne jak sklejka lub HDF. W dużej mierze stosowany jest nadruk bezpośredni UV np w stojakach ze sklejki lub PCW oraz w trybunkach degustacyjnych dla hostess. Ciekawym rozwiązaniem są tzw. "bociany" produktowe umieszczane na środku palet pomiędzy towarem. Bociany mogą być w wersji kartonowej lub PCW. Wycinane po kształcie wzorcowym nawiązującym do oferowanego towaru. Wykonujemy również POS'y pod indywidualny kształt i wielkość.
Bocian kartonowy reklamowy
Tzw. "bocian" czyli element reklamowy w postaci sztywnego plakatu lub
transparentu, znajdujący się na wysięgniku w postaci rurki PCW.
Umieszczany głównie pomiędzy towarem na
palecie, tworzącej tzw. "wyspę paletową". Przyciąga uwagę
Klientów i oferuje dodatkową przestrzeń na komunikację marketingową.
Standardowo produkowane przez nas "bociany"
wykonane są z kartonu o gramaturze 300g. Zadruk w pełnym
kolorze z obu stron. Dzięki produkcyjnej maszynie druku cyfrowego firmy
Konika Minolta posiadamy możliwość produkcji
z podziałem na różne grafik. Umożliwia to wykonanie nakładu
całościowego np. 1000 szt. z podziałem na 5 x 200 w różnych szatach
graficznych.
Wewnątrz kartonowej nakładki znajduje się kartonowa zapinka
umożliwiająca montaż rurki i utrzymanie plakatu na odpowiedniej
wysokości. Podstawa nie jest wymagana w przypadku
zatowarowania palety ciężkimi artykułami. W przeciwnym
wypadku montujemy stopę z PCW.
Degustator dla hostessy
Degustator PCW, to niezwykle wygodne rozwiązanie dla prowadzonych akcji
degustacyjnych lub w miejscach gdzie prowadzone jest rozdawanie ulotek
ewentualnie prowadzonej loterii.
Degustator głównie wykonany jest w całości z tworzywa PCW.
Istnieje możliwość wykonania dodatkowego blatu z płyty meblowej, np. gdy
podczas degustacji wykorzystywany jest
podgrzewacz lub ekspres do kawy. Wykonujemy również
degustatory w całości wykonane z płyty meblowej lub aluminiowych płyt
kompozytowych. Cała powierzchnia degustatora może
być zadrukowana.
Display kartonowy
W naszej ofercie znajdują się również displaye kartonowe lub z tworzywa.
Displaye to niezwykle efektowne rozwiązanie jeśli chodzi o prezentację
lub sprzedaż produktu
bezpośrednio z lady. Tego typu stojaczki stosowane są do
sprzedaży zapachów samochodowych, zapalniczek lub butelek małej
pojemności. W zależności od budżetu lub okresu
eksploatacji takiego display'a, wykonujemy je z kartonu lub
tektury kaszerowanej lub z tworzywa HIPS. W ramach produkcji dispaly z
tworzywa, oferujemy naszym Klientom
konfekcję asortymentową w postaci zatowarowania displaya,
zgrzania w folii termokurczliwej oraz zapakowania do pudełka
kartonowego. Klient otrzymuje w tedy pełnowartościowy
zestaw gotowy do dystrybucji.
Ekspozytor reklamowy
Ekspozytory wolnostojące z koszyczkami na ulotki. Wykonane z tworzywa
PCW, PMMA lub płyty kompozytowej potocznie zwanej dibondem. Tego typu
ekspozytory mają bardzo
indywidualny kształt, są wykonywane pod projekt. Całość może
być zadrukowana lub lakierowana z naniesionymi logotypami z folii
ploterowej. Głównym elementem konstrukcyjnym
jest szkielet aluminiowy lub stalowy w zależności od
obciążenia i użytych materiałów. Czasami w ekspozytorze instalowane jest
podświetlenie LED dla podkreślenia
jego walorów wizualnych.
Ekspozytor-makieta reklamowa
Ekspozytor wolnostojący w postaci reklamowanego produktu. To konstrukcja
wolnostojąca lub element zastępujący zwykłego "bociana". W przypadku
konstrukcji wolnostojącej,
ekspozytor zaopatrzony jest w dociążoną stopę, utrudniającą
jego przypadkowe przewrócenie. Górna część to tzw. bryła produktowa.
Może to być wariant ekonomiczny
w postaci płytek PCW łączonych na zakładkę lub w wersji
droższej wytłoczka z zadrukiem. Ekspozytory na ogół przygotowywane są w
sposób umożliwiający ich spakowanie
do kartonu i dystrybucję jako rozłożone elementy. Są
składane dopiero w miejscu docelowym
Przewodniki produktowe, instrukcje
Instrukcje i materiały personalizowane dla handlowców. Plany i wykazy
towarowe. Wykonywane, głównie w procesie tzw. "druku na żądanie".
Jest to druk cyfrowy w dowolnym nakładzie, nawet od jednej
sztuki. Projektujemy lub składamy na podstawie dostarczonych materiałów.
Broszury w różnych formatach i różnej formie oprawy.
Zamykane, plombowane lub znakowane. Pełna konfekcja i dystrybucja do
wybranych
lokalizacji w określonych terminach.
Instrukcje dla merchandiserów
Instrukcje i materiały personalizowane dla osób koordynujących i wykonujących aranżacje przestrzeni handlowych. Plany i wykazy
towarowe, listkowe wzorniki rozkładu towarów, listy ewidencyjne, marszruty, plany. Wydajemy je w bardzo poręcznej formie,
umożliwiającej przenoszenie w kieszeni. Solidne wykonanie poprzez druk
całości na tworzywie i oprawa w
stalową śrubę introligatorską powodują, że przewodnik jest
przez cały okres eksploatacji w świetnej formie. Wykonywane w procesie tzw. "druku na żądanie" w dowolnym nakładzie (od jednej
sztuki). Projektujemy lub składamy na podstawie dostarczonych materiałów. Formatach i wykończenie uzgadniane indywidualnie. Możliwość wykonania zamków, plomb, znakowań, numeracji. Pełna konfekcja i logistyka do
wybranych
lokalizacji w określonych terminach.
"Potykacz" reklamowy
Tzw. "potykacze" przeznaczone na plakaty B3, B2 i B1. Są to przestrzenne
elementy umożliwiające wkładanie do nich plakatów. Dzięki łatwemu
sposobowi ich umieszczania
szybko wymienimy plakat. Głównie produkowane przez nas
potykacze, wykonywane są z tworzywa PCW. Wykonujemy również, potykacze
restauracyjne z drewna.
Lakierujemy je w dowolnym kolorze i wycinamy górne części w
dowolnym kształcie. Na potykaczach drewnianych wykonujemy grawer
ozdobny, np. napisy lub logo restauracji.
Owijki paletowe
Owijki paletowe wykonywane w dwóch technologiach. Pierwsza i najbardziej
popularna to kaszerowanie czyli wyklejanie arkuszy z zadrukiem na
podłożu z tektury falistej.
Druga to wersja ekonomiczna, łączenie arkuszy z zadrukiem
poprzez folię laminacyjną. W tym przypadku owijka jest cienka. Jej
grubość stanowią arkusze papieru kredowego z folią.
Shelfstopper
Shelfstoppery, w wersji papierowej lub PCW to jeden z topowych produktów wykonywany w największych ilościach. Zaburzają dukt półki sklepowej zwracając uwagę na towary wyróżnione, oznaczenia promocji, loterie specjalne oferty itp. Łatwy montaż i demontaż nie wymaga dodatkowych nakładów.
Nakładki na bramki przeciwkradzieżowe
Nakładki na bramki sklepowe kartonowe lub z tworzywa. W zależności od
nakładu druk offsetowy, cyfrowy atramentowy lub UV. Dowolny format i
kształt. Możliwość wklejania różnych
dodatków np. kieszonek na ulotki, płaskich urn na losy lub
ankiety. Nakładki dostarczane są w postaci złożonej na płasko. Elementy
dodatkowe oddzielnie, podklejone taśmą
i przystosowane do szybkiego montażu. Dostępne surowce dla
tego produktu to karton 350g, tektura falista, PCW.
Wobblery
Element mocowany do krawędzi regału sklepowego za
pomocą przeźroczystego paska PCW z taśmą przylepną. Na ogół wykonany z
kartonu uszlachetnionego folią błyszczącą.
Występuje również w wersji z tworzywa. Możliwość wykonania
dowolnych kształtów. Format ograniczony wagą, tak aby pasek był w stanie
go utrzymać.
Kartonowa urna konkursowa lub loteryjna
Kartonowa urna konkursowa lub loteryjna. Wykonanie z kartonu typu
mikrofala. Oklejka poprzez kaszerowanie z wydrukiem na folii. Druk
offsetowy lub cyfrowy w zależności
od nakładu lub terminu realizacji. Dostępne określone
formaty z gotowych wykrojników. Prosimy pytać na justyna@bafa.pl
Dostarczane w postaci rozłożonej na płasko.
Przystosowane do szybkiego złożenia poprzez odbezpieczenie
taśm samoklejących w denku i pokrywie.
Shelfliner
Shelfliner czyli listwa kartonowa przy półkowa. Wykonana z długiej taśmy
kartonowej. Możliwość wykonania listwy z podklejoną taśmą silikonową do
bezpośredniej
aplikacji na krawędzi półki. Dzięki specjalnej taśmie
istnieje możliwość łatwego usunięcia bez pozostawienia śladów po kleju.
Wykonujemy również listwy cenowe z tworzywa.
"Krawat" półkowy PVC
Zaawansowana wersja elementu wystającego z linii półek. Krawat wykonany ze spienionego PVC może przybierać dowolny kształt i zawierać dowolny zadruk (także różny po obu stronach), elementy przestrzenne, kieszonki na drobne produkty czy ulotki itp. Wielkość ograniczona jest wytrzymałością elementów i mocowania. Pełna konfekcja i logistyka do
wybranych
lokalizacji w określonych terminach.
"Krawat" półkowy PVC LED
Konstrukcja analogiczna do krawatu PVC wzbogacona dodatkowo obszarem świecącym. Obszar podświetlenia może zostać dowolnie zdefiniowany w granicach możliwości technologicznych. Element może przybierać dowolny kształt i zawierać dowolny
zadruk (także różny po obu stronach), elementy przestrzenne, kieszonki
na drobne produkty czy ulotki itp. Wielkość ograniczona jest
wytrzymałością elementów i mocowania. Pełna konfekcja i logistyka do
wybranych
lokalizacji w określonych terminach.
Ponadto w ciągłej produkcji dostępne są inne materiały typu POS, a także możliwość wykonania elementów na specjalne, indywidualne zamówienie. Większość typowych i realizowanych przez nas rozwiązań zaznaczono kolorem pomarańczowym na modelach dostępnych w galerii poniżej.
Ponadto oferujemy materiały reklamowe innego typu, jak:
naklejka – bardzo powszechna forma reklamy, przyjmująca postać zarówno niewielkich rozmiarów nalepek, jak i dużego formatu druków na folii samoprzylepnej, papierze i innych materiałach;
ulotka – najczęściej ma formę pojedynczej, niewielkiej kartki papieru z nadrukowaną reklamą (jedno- lub dwustronnie), zwykle zawiera także podstawowe informacje na temat reklamowanego produktu;
broszura – znacznie trwalsza od ulotki, zwyczajowo ma formę niewielkiej książeczki w sztywnych okładkach, o liczbie stron stanowiącej wielokrotność 8. Z uwagi na rozmiary, broszura zawiera znacznie więcej informacji niż ulotka;
lightbox – podświetlany materiał reklamowy, najczęściej mający postać kasetonu z umieszczonym wewnątrz plakatem. Może mieć kształt loga producenta reklamowanego towaru;
infokiosk – interaktywna forma reklamy, zazwyczaj w postaci terminala komputerowego zintegrowanego z ekranem. Może być wyposażony w urządzenia peryferyjne (np. drukarkę, czujnik ruchu czy kamerę). Współczesne infokioski zazwyczaj mają połączenie z internetem, co pozwala zarządzać nimi zdalnie oraz monitorować ich stan;
tombstone – materiał reklamowy umieszczony w bryle odpowiednio ukształtowanego tworzywa sztucznego, najczęściej szkła akrylowego (plexi), które jest odporne na działanie promieniowania UV;
lustro reklamowe – relatywnie nowa forma reklamy, polegająca na prezentacji graficznego materiału reklamowego (zwykle plakatu) na wyświetlaczu z wbudowanym czujnikiem ruchu. Po wykryciu zbliżającej się osoby, ekran automatycznie przełączany jest w tryb lustra (lub odwrotnie: po podejściu do niego, z trybu lustra przełączany jest na prezentację materiału reklamowego).
dyspenser (counter card) – specjalny podajnik albo stojak, na którym umieszcza się foldery, ulotki lub inne materiały o charakterze reklamowym i promocyjnym;
bilonownica – przeznaczona do sklepów kwadratowa lub prostokątna podkładka z tworzywa sztucznego (rzadziej ze szkła), na którą wydawana jest reszta. Wewnątrz bilonownicy można umieścić dowolną reklamę o pasującym rozmiarze;
topper – specyficzna forma reklamy półkowej (nakładka na górną część półki lub standu), której zasadniczym celem jest wywołanie w kliencie poczucia, że reklamowane na topperze produkty są najlepsze w swej klasie i dominują nad produktami oferowanymi przez marki konkurencyjne. Efekt ten osiąga się przez umieszczanie topperów w najwyższych miejscach półek, nad wszystkimi produktami;
flagietki – nieduże flagi reklamowe przeznaczone do zawieszania pod sufitem na sznurku. Najczęściej wykonane są z papieru (do wnętrz sklepów) lub materiałów odpornych na wilgoć i promienie słoneczne (do promocji na zewnątrz);
hanger (zawieszka sufitowa) – wiszący plakat, plansza lub tablica zawierająca logo bądź reklamę określonego produktu, zwykle sporych rozmiarów;
display – stojak, na którym przewidziana została przestrzeń na reklamowane produkty. W sklepach wielkopowierzchniowych często stosowany w formie wyspy promocyjnej „ready to sell”, która w takim przypadku składa się z kilku display'ów;
stoisko prezentacyjno-degustacyjne – niewielkie stoisko znajdujące się w sklepie (zazwyczaj wielkopowierzchniowym), którego zasadniczą funkcją jest zachęcenie przechodzących obok klientów sklepu do zakupu prezentowanego produktu. Najczęściej stoiska tego typu reklamują produkty spożywcze, których można spróbować przed zakupem w ramach degustacji;
roll-up (roll-banner, roller) – jeden z najbardziej charakterystycznych materiałów POS, mający najczęściej postać kasety ze zwiniętą wewnątrz niej grafiką przedstawiającą reklamowany produkt lub inny materiał reklamowy. Często stosowany podczas prezentacji i pokazów;
potykacz – stojak składający się z dwóch połączonych ze sobą ram z PCV (lub innego wytrzymałego tworzywa) na plakaty lub inne graficzne materiały reklamowe. Dość często potykacze są produkowane tak, by materiały reklamowe wewnątrz tablic można było łatwo wymieniać na inne, nogi potykaczy są także niejednokrotnie wyposażane w mechanizmy stabilizujące, co pozwala umieszczać je również na nierównej nawierzchni;
naklejki podłogowe – naklejka tego rodzaju jest wykonana z wytrzymałej, odpornej na ścieranie i wilgoć folii antypoślizgowej. Najczęściej naklejki podłogowe stosuje się w sklepach wielkopowierzchniowych, w miejscach, gdzie odnotowywany jest największy przepływ klientów.