Produkcja reklam i materiałów POS

Materiały POS stosowane są powszechnie we współczesnej terminologii marketingowej określa, że są to wszelkiego typu nośniki reklamy BTL (z ang. below the line – reklama stosowana poza środkami masowego przekazu, skierowana wprost do klienta detalicznego), których głównym przeznaczeniem jest wspieranie sprzedaży bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu (ang. point of sale) lub w jego bezpośrednim pobliżu.

1. Materiały reklamowe innego typu:

      • naklejka

         – bardzo powszechna forma reklamy, przyjmująca postać zarówno niewielkich rozmiarów nalepek, jak i dużego formatu druków na folii samoprzylepnej, papierze i innych materiałach;
      • ulotka

         – najczęściej ma formę pojedynczej, niewielkiej kartki papieru z nadrukowaną reklamą (jedno- lub dwustronnie), zwykle zawiera także podstawowe informacje na temat reklamowanego produktu;
      • broszura

         – znacznie trwalsza od ulotki, zwyczajowo ma formę niewielkiej książeczki w sztywnych okładkach, o liczbie stron stanowiącej wielokrotność 8. Z uwagi na rozmiary, broszura zawiera znacznie więcej informacji niż ulotka;
      • lightbox

         – podświetlany materiał reklamowy, najczęściej mający postać kasetonu z umieszczonym wewnątrz plakatem. Może mieć kształt loga producenta reklamowanego towaru;
      • tombston

         – materiał reklamowy umieszczony w bryle odpowiednio ukształtowanego tworzywa sztucznego, najczęściej szkła akrylowego (plexi), które jest odporne na działanie promieniowania UV;
      • lustro reklamowe

         – relatywnie nowa forma reklamy, polegająca na prezentacji graficznego materiału reklamowego (zwykle plakatu) na wyświetlaczu z wbudowanym czujnikiem ruchu. Po wykryciu zbliżającej się osoby, ekran automatycznie przełączany jest w tryb lustra (lub odwrotnie: po podejściu do niego, z trybu lustra przełączany jest na prezentację materiału reklamowego).

2. Materiały przeznaczone na ladę:

      • dyspenser (counter card)

         – specjalny podajnik albo stojak, na którym umieszcza się foldery, ulotki lub inne materiały o charakterze reklamowym i promocyjnym;
      • bilonownica

         – przeznaczona do sklepów kwadratowa lub prostokątna podkładka z tworzywa sztucznego (rzadziej ze szkła), na którą wydawana jest reszta. Wewnątrz bilonownicy można umieścić dowolną reklamę o pasującym rozmiarze;
      • stand

         – graficzny odpowiednik podajnika lub makiety, najczęściej mający funkcję wyłącznie wizerunkową, w rzadszych przypadkach stosowane są standy będące jednocześnie dyspenserami;

3. Materiały przeznaczone na półkę:

      • wobbler (zamienne nazwy: kiwak, dyndacz, wobler)

         – ruchoma reklama do montażu na półce, zazwyczaj za pomocą paska elastycznego plastiku albo niedużej sprężyny. Z reguły wykonana z przezroczystego tworzywa sztucznego lub folii.;
      • stopper

         – w najprostszej postaci to reklama umieszczona prostopadle do towaru na półce w taki sposób, by zwracając uwagę przechodzącej w pobliżu osoby zachęcić ją do zatrzymania się przy danej półce i produkcie;
      • shelf-liner (shelf-talker)

         – forma reklamy mająca postać zamocowanej na półce listwy, na której umieszczone są informacje na temat usytuowanego za nią produktu lub grupy produktów;
      • liner poziomy

         – to hybryda stoppera i shelf-linera, mająca postać rozciągniętej poziomo taśmy zawierającej informacje o produktach znajdujących się na oznaczonych linerem półkach. Taśma taka zwykle obejmuje co najmniej kilka półek, a nierzadko cały segment regałowy;
      • topper

         – specyficzna forma reklamy półkowej (nakładka na górną część półki lub standu), której zasadniczym celem jest wywołanie w kliencie poczucia, że reklamowane na topperze produkty są najlepsze w swej klasie i dominują nad produktami oferowanymi przez marki konkurencyjne. Efekt ten osiąga się przez umieszczanie topperów w najwyższych miejscach półek, nad wszystkimi produktami;

4. Materiały przeznaczone na sufit:

      • flagietki

         – nieduże flagi reklamowe przeznaczone do zawieszania pod sufitem na sznurku. Najczęściej wykonane są z papieru (do wnętrz sklepów) lub materiałów odpornych na wilgoć i promienie słoneczne (do promocji na zewnątrz);
      • hanger

         (zawieszka sufitowa) – wiszący plakat, plansza lub tablica zawierająca logo bądź reklamę określonego produktu, zwykle sporych rozmiarów;

5. Materiały przeznaczone na podłogę:

      • owijka paletowa

         – taśma, wstęga albo owijka zawierająca nadrukowaną reklamę określonego produktu lub producenta, czasem tylko samo logo. Stosowana podczas tworzenia wysp paletowych (szczególnie w sklepach wielkopowierzchniowych) dla uatrakcyjnienia wyglądu wyspy i zwiększenia jej efektywności;
      • pole sign (zamiennie: bocian)

         – dwustronny plakat bądź tablica reklamowa zamontowana na rurkach (jednej lub dwóch), charakterystyczny dla wysp paletowych i umieszczany najczęściej w ich środku;
      • display

         – stojak, na którym przewidziana została przestrzeń na reklamowane produkty. W sklepach wielkopowierzchniowych często stosowany w formie wyspy promocyjnej „ready to sell”, która w takim przypadku składa się z kilku display'ów;
      • stoisko prezentacyjno-degustacyjne

         – niewielkie stoisko znajdujące się w sklepie (zazwyczaj wielkopowierzchniowym), którego zasadniczą funkcją jest zachęcenie przechodzących obok klientów sklepu do zakupu prezentowanego produktu. Najczęściej stoiska tego typu reklamują produkty spożywcze, których można spróbować przed zakupem w ramach degustacji;
      • roll-up (zamiennie także: roll-banner, roller)

         – jeden z najbardziej charakterystycznych materiałów POS, mający najczęściej postać kasety ze zwiniętą wewnątrz niej grafiką przedstawiającą reklamowany produkt lub inny materiał reklamowy. Często stosowany podczas prezentacji i pokazów;
      • potykacz

         – stojak składający się z dwóch połączonych ze sobą ram z PCV (lub innego wytrzymałego tworzywa) na plakaty lub inne graficzne materiały reklamowe. Dość często potykacze są produkowane tak, by materiały reklamowe wewnątrz tablic można było łatwo wymieniać na inne, nogi potykaczy są także niejednokrotnie wyposażane w mechanizmy stabilizujące, co pozwala umieszczać je również na nierównej nawierzchni;
      • naklejki podłogowe

         – naklejka tego rodzaju jest wykonana z wytrzymałej, odpornej na ścieranie i wilgoć folii antypoślizgowej. Najczęściej naklejki podłogowe stosuje się w sklepach wielkopowierzchniowych, w miejscach, gdzie odnotowywany jest największy przepływ klientów.


kontakt

BAFA Sp. z o.o.

95-050, Konstantynów Łódzki
ul. Łódzka 18
tel./fax.: 42 2 11 48 26
Agencja i biuro czynne w godzinach:
pn. - pt. 8:00 - 16:30

Wydawanie towarów:
pn. - pt. 19:00 - 22:00
tel. 502-543-529

NIP: PL 731-204-66-07 REGON: 101757009
BANK: Santander Consumer Bank.: 41 1090 2590 0000 0001 2318 6349
BANK: PKO BP S.A.: 12 1020 3408 0000 4702 0415 4332

ZLECENIA

Justyna Poddębniak
+48 502 045 865
justyna@bafa.pl

ZLECENIA UV

Marcin Rosiński
+48 505 178 006
uv@bafa.pl

Bartosz Krzywański
-
bartek@bafa.pl

DZIAŁ PROJEKTOWY

Piotr Gryz
+48 504 308 556
piotr@bafa.pl

Bartosz Stępiński
+48 504 308 556
grafik@bafa.pl
Adam Marganiec
-
a.marganiec@bafa.pl

SEKRETARIAT

Olga Grabowska
+48 506 614 842
biuro@bafa.pl

FOTOGRAFIA

Gabriel Rybczyński
-
gabriel@bafa.pl

DZIAŁ DTP

Wojtek Szymanek
42 2 11 48 26
w.szymanek@bafa.pl

DZIAŁ TECHNICZNY

Tomasz Szymański
+48 509 304 078
t.szymanski@bafa.pl

Ewelina Pietras
-
ewelina@bafa.pl
Daniel Bogucki
-
daniel@bafa.pl

Łukasz Bogucki
-
-
Andrzej Jakubowski
-
a.jakubowski@bafa.pl

Adam Pachołek
-
-
Michał Jachowicz
-
-

DZIAŁ IT

Adam Bieńkowski
-
a.bienkowski@bafa.pl

DZIAŁ HANDLOWY

Sławek Głowacz
+48 508 176 179
s.glowacz@bafa.pl

ZARZĄD

Jakub Dobrzyński
+48 501 218 887
jakub@bafa.pl
Tomasz Rola
+48 512 250 060
t.rola@bafa.pl
Tomasz Kozubowski
+48 602 639 675
t.kozubowski@bafa.pl